tirsdag den 25. august 2015

What's in your heeeaaad, in your heeeeaad?!

Der er noget med børn & forventninger.

Vi skulle på stranden i søndags fordi udsigterne sagde 24 grader og sol. Og moderat vind fra vest (kysten er østvendt, så jeg havde allerede det her billede i hovedet af timers børneplasken i lavt og krystalklart stillevand så langt øjet rakte).

AAAAAHH! Tænkte jeg. For guderne skal vide hvor uheldige vi so far havde været mht tilløb til muntre strand/vand-aktiviteter henover sommeren i år. Det vil jeg ikke komme nærmere ind på, udover at slynge disse par ord ud: "DAR KOMMER VIST TORDEN, LØB FOR LIVET!", "NEJ, JEG BADER IKKE I DEN DER COCKTAIL AF BRUNE TANG-SPLAT-BØLGER & KAGEFAD-STORE DRÆBER-GOPLER!", "OKAY, BIND BØRNENE FAST TIL NOGET STATIONÆRT, NU!!", "HOLD DOG FOR KÆFT, DET ER KOLDT, DANIEL HAR BLÅ ARME!"

Så NU skulle det blive godt. På Min Søsters Børn-måden, hvor vi hen mod skumringen ville sidde i rundkreds i sandet med saltvandsrander op til ørerne og lytte til cikadesang og fortælle røverhistorier og snitte i pinde efter al den vand-tummel.

Der var  så bare en lille ændring i vejrudsigten, jeg faldt over da vi kørte afsted. Noget med temperaturfald, ny vindretning, vindstyrke og skysystemer.

Så jeg kom til at fyre nogle ret nye gloser af på den mavesure måde. I en sådan grad, at specialdrengen stemte i med "Det noed PIS!" (mors dengse)...

.....

Ikke at vejret ellers til daglig sådan får lov at sætte dagsordenen for mit humør. Men der er bare ikke skide meget vi som familie kan lave som vi ALLE får noget ud af. Sammen.  - -- Grundet drengens udfordringer. Derfor ligger udflugter i høj kurs.

Nå - men det var det med børn & forventninger:

De indretter sig åbenbart bare!!??!!  Så selvom det blev ENDNU ENDNU ENDNU en strandtur uden vandplask,  havde drengen en fest med sten, hans lillesøster havde en verden sammen med sin to år ældre kusine henne på et tæppe med perler 'n stuff og jeg kunne godt pakke alle surmulerierne sammen.




Tilbage står så og flagrer noget med voksne & forventninger, som muligvis skal kigges lidt efter i sømmene... Øv, det noed PIS.






1 kommentar: