mandag den 2. juni 2014

Indsæt specialstyrkerne....

Morgenaflevering hos os foregår som regel på den måde at Den lille Selvkørende kommer først afsted (bare fordi hun vil alting først - også have børstet tænder først og have solcreme på først, selvom de 2 ting ikke ligger på top 10 over damens yndlingsaktiviteter).

Bagefter kører jeg hjem og henter drengen - og kører ham i skole som ligger lige ved siden af børnehaven hvor lillesøster buldrer rundt - indenfor fordi de ikke må komme ud og lege før efter halv 9.

Parkeringspladsen til skolen ligger lige ude foran børnehavens legeplads.

Imorges mødtes drengen og jeg af dette syn med nedenfor tilhørende udråb:


"MOAAR HEJ MOR! VI MÅ SELV GÅ UD FOR VI ER STORE! MIG OG (NAVNEBESKYTTELSE - MEN DEN LILLE PRUT TIL HØJRE ER DEN LILLE SELVKØRENDES MEDSAMMENSVORNE I TYKT OG TYNDT) ER DE ENESTE PÅ HELE LEGEPLADSEN! HEJ DANIEL VI ER DE STORE!
 VI MÅ SELV BESTEMME!"

Behøver jeg forklare at de skoleklare børn havde sidste dag i børnehaven i onsdags før Kr. Himmelfart-ferien? Og at jeg på ingen måde er enig i de to små skarnbassers opfattelse af deres nye status henne i den Kommunale?.......


2 kommentarer:

  1. Hihi, altså hvor skønt :-D Der er bare ikke noget mere fantastisk end at avancere til DE STORE! (Og hvad du mener, er da helt lige meget ;-))

    SvarSlet